اتاق خبر فولاد

هوش مصنوعی و صنایع

به گزارش شاخص ۳۶۰، نوید یاراحمدی مدیرعامل شرکت فولاد نرخ ایرانیان  اعلام کرد که اولین سمپوزیوم انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد با رویکرد هوش مصنوعی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما تهران برگزار شد. در این رویداد علمی بزرگ که با همکاری تعداد زیادی از دانشگاه های معتبر کشور، پارک های علم و فناوری، مراکز دانش بنیان و شرکت های فولادی برگزار شد. جمعی از اساتید و مدیران فولادی به عنوان سخنران، مباحث مهمی در مورد کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت فولاد را بررسی و تحلیل نمودند. از سخنرانان این رویداد مهم می توان به ابوالفضل جنتی(دبیر کل سمپوزیوم و از مدیران ارشد فولادی)، کیوان جعفری طهرانی(مدیرعامل شرکت جامع تجارت و تحلیل گر ارشد بین المللی حوزه ی صنعت و فولاد)، نادر جعفر یوسفی(از مدیران ارشد فولادی)، نوید یاراحمدی(مدیرعامل شرکت فولاد نرخ ایرانیان و تحلیل گر ارشد فولادی)، کوروش بزرگی(رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیمه رازی و رئیس هیات اجرایی)، محمد طاهری روزبهانی(هیات علمی و مشاور حوزه ی وزارت صمت در ادوار‌)، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسین زاده(رئیس بنیاد قرآن کشور) و دکتر خانی(از مدیران بانک مسکن و حوزه اقتصاد هوشمند) و جمعی دیگر از بزرگان و اساتید حوزه صنعت فولاد و دانشگاهی کشور را نام برد، ضمنا در این سمپوزیوم پنل های تخصصی در حوزه های مرتبط با هوش مصنوعی و صنعت فولاد برگزار شد. همچنین به پنج شرکت برتر در حوزه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فولاد تندیس برگزیدگی اعطا شد.
شرکت فولاد اکسین خوزستان، توسعه معادن فولاد خوزستان، صنعت فولاد شادگان، مجتمع آهن و فولاد بافق و شرکت ایریسا در زمره ی پنج شرکت برتر حوزه ی هوش مصنوعی در صنعت فولاد قرار گرفتند.
نوید یاراحمدی بیان کرد: هوش مصنوعی راه گریزناپذیر تمامی صنایع و از جمله صنعت فولاد میباشد.
وی افزود : در حوزه صنعت فولاد استفاده از هوش مصنوعی بیش از سایر صنایع مغفول مانده است، لذا با تاسیس دپارتمان تخصصی مهندسی هوش مصنوعی در صنعت فولاد به دنبال ایجاد تحولی جدی در صنعت فولاد هستیم و به زودی شرکت های بزرگ فولادی را به عضویت دپارتمان مذکور در می آوریم تا در اتاق های فکر تشکیل شده، بتوانیم بهترین و موثرترین گام های خود را در عرصه تعالی وطن عزیزمان، ایران برداریم.

منبع خبر: شاخص 360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *